The following is based on an idea that Moshe Gavriel posted in the comments section of the last post. I'm posting this in Hebrew due to the content.
בעליה הרביעית לפרשת מסעי, רשום שמות הנשיאים שינחילו לעם ישראל את ארץ ישראל. משום שבני גד ובני ראובן לקחו נחלתם בעבר לירדן מזרחה, נשיאיהם לא הוזכרו שם, ונשארו שעשרה נשיאים כתובים בפרשה, ויש שינוי באופן רישומם בפרשה:
שמות נשיאי יהודה, שמעון, ובנימין כתובים סתם.
שאר הנשיאים כתובים עם המלה "נשיא" כהקדמה.
כתוב בספרי הקבלה שהפרצוף זעיר אנפין מקביל בעולם האצילות את מצבי עם ישראל פה בזה העולם, וכנראה זה רמוז פה.
המלה "נשיא" מרמזת על מיתת המלכים, מ"אלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום...", אשר מיתתם הוא ענין נפילתם מאצילות לבריאה. לכן שבעת הנשיאים, או יותר מדויק להגיד שבעת השבטים, מרמזים על חסד עד מלכות של ז"א. ויש לציין שמלכות של ז"א הוא נקרא עטרת היסוד.
באצילות, חל תהליך של יצירה מחדש של ז"א, עם עיבור, יניקה, קטנות, וגדלות. עניין הגדלות, הוא קבלת המוחין, השלשה ראשונים, חכמה, בינה, ודעת. אלה השלשה באים מהחלקים התחתונים של הפרצופים העומדים מעל ז"א, אשר בהם לא היתה מיתה, ולכן אין צורך להזכיר שם נשיא אצלם.
המוחין של ז"א הם מביאים לנו, לתחתונים, את הנבואה. ולכן מאוד מתאים שהפסקת הנבואה מעם ישראל לא התחילה עד גלות שלשת השבטים במלכות יהודה.
בזה נראה לי שגם ארץ ישראל בחלקים מרמזת על העולמות העליונים: מנשה נמצא בארץ ישראל העיקרית, וגם בצד המזרחית, כמו ש מלכות מהווה כתר דבריאה.
צאצאי מלכות יהודה, שבטי יהודה, שמעון, ובנימין, לא נעלמו מעיני ההסטוריה, מקור המוחין האלה הוא ענין אבא ואימא אשר להם לא שיך ענין הקליפות, וכו'.
השאלות הנשארות:
מהו ענין שמעון, המעורב ביהודה?
מהו ענין לוי המעורב בכל העשרה? חסדים וגבורות או רק הגבורות כפי שורש הלויים?
אתם מוזמנים לכתוב תיקונים למה שכתבתי פה.